MY DEAR FOLLOWERS

Pages

Ahad, 10 Mei 2009

CARROT CAKE


Saya dan anak sulung memang suka sangat makan carrot cake , selalu saya beli kat kedai cake Resepi Rahsia tu... . Tapi sekarang dah tak rahsia lagi sebab saya dapat bake carrot cake ni ... jimat la duit , buat sendiri ja lagi puas hati. Kakak saya Amy Doblinger ada bagi resepi carrot cake dan saya tambah sikit dengan resepi yang saya dah ada . Kira saya combined 2 resepi la.Ikut resepi kakak saya kena guna olive oil tapi saya kehabisan olive oil jadi saya guna butter.


Carrot cake dan cream cheese frosting.


Dah pun siap , saya sapu je cream cheese ni atas cake , rupa tak lawa tak pa la kan yang penting rasanya hmmm yummmy....


Isi carrot cake saya penuh dengan walnut , kismis dan grated carrot . Lepas ni kalau buat lagi carrot cake saya nak tambah lagi banyak walnut bagi lagi sedap.



Aisyah dan Adlina berselera je kalau makan carrot cake. Actually bila tengok anak-anak suka makan apa yang kita masak , buat kita lagi bersemangat nak masak macam-macam. Saya start masuk kelas pastry dan cake ni adalah sebab minat dan untuk kepuasan diri sendiri selain dari nak masak untuk family.

2 ulasan:

  1. wah sedapnye...saya nak try buat la??
    resepi tak bagi ke

    BalasPadam
  2. boleh beri resipi yg dh dicampur dua itu =)

    BalasPadam