MY DEAR FOLLOWERS

Pages

Isnin, 22 Mac 2010

KENDURI DI JITRA


Kami berkesempatan ke Jitra , Kedah untuk menghadiri kenduri kahwin . Bestnya dapat balik Jitra dan saya sempat gi rumah best friend semenjak sekolah menengah lagi . Bila tiba tengahari baru la kami pegi ke kenduri kahwin kawan suami saya ni .
Menu makanan memang macam-macam ada nasi minyak dan nasi putih lauk kenduri macam biasa la ada ayam masak merah , kari daging cuma yang specialnya ada gulai rebung stail masakan utara . Rebungnya pula yang jenis kecil-kecil tu bukan macam rebung jeruk yang biasa kita jumpa di sebelah selatan ni . Hmmm terubat la rasa rindu nak makan gulai rebung ni sampai saya terlupa nak ambil gambarnya.

Selain main menu ada juga side menu yang pelbagai macam laksa kedah yang hmmm sedapppppnya lepas tu ada cendol , rojak buah dan teh tarik . Memang sedap la semua makanan yang di hidangkan syukur alhamdulillah .


Laksa yang di gunakan pun jenis kecil dan halus , kuahnya pula memang la sedap saya ni kalau makan laksa suka letak ulam-ulamannya banyak baru la sedap . Nasib la dapat makan laksa masa gi kenduri ni sebab masa saya pegi nak beli laksa Teluk Kecai dah habis huhuh so tak la kempunan sangat nak makan laksa Kedah...


Gendang gendut tali kecapi , kenyang perut senang hati hehe

Puteri-puteri saya ni kalau masuk bab nak posing memang ok saja hehehe , ingatkan nak bergambar dengan pengantin tapi tak sempat la pengantin sibuk melayan tetamu hehe tak pa la yang penting perut kenyang hati pun senang sebab hidangan sedap sangat ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan