MY DEAR FOLLOWERS

Pages

Rabu, 28 Oktober 2009

CENDAWAN GORENG


Cendawan yang baru di goreng , memang sedap di makan saja tanpa sos . Digoreng garing hmmm sedap . Resepi ni lagi sedap kalau dapat cendawan fresh macam dari pasar tani .


Saya guna tepung goreng segera brand Adabi atau brand apa pun boleh . Cendawan ni saya basahkan sikit dengan air supaya tepung ni dapat melekat dengan elok pada cendawan. Kalau nak guna telur pun boleh juga tak perlu guna air ,Pastikan cendawan di seliputi dengan tepung goreng ni , goyang-goyang sikit cendawan untuk buang tepung yang tebal /berlebihan melekat pada cendawan ni .


Minyak perlu betul-betul panas dan boleh la digoreng cendawan sampai garing baru la crunchy..bila dah cukup garing boleh la di angkat pastikan guna tissue dapur untuk lapik bekas yang akan di letak cendawan yang baru di goreng ni supaya semua minyak dapat serap ke kertas tisu.

4 ulasan:

  1. ish3~~ sedapnya cendawan goreng,, makan sepinggan2 x sedar. ni feveret akak nannie

    BalasPadam
  2. hehehee kak ishx3 sampai 3 kali , feveret akak rupanya .saya n anak2 pn memang suka masa gi jln2 Sg. Besar kat Sekinchan ada jumpa cendawan goreng ni kt pasar malam ,lepas tu kalau beli cendawan fresh ini je la menu saya masak, sekejap je habis hehe

    BalasPadam
  3. Salam ziarah....Emmm..dah lama tak makan cendawan goreng ni...Sedap...Lagi-lagi kalau time bersantai kat tepi pantai,pekena ikan celup tepung dan cendawan goreng ni ditambah ngan angin pantai yang nyaman...wahhh...cerita pun tak guna...

    BalasPadam
  4. cendawan goreng la
    sedapnyer..lame xmakan..
    gune cendawan tiram kan?

    BalasPadam