MY DEAR FOLLOWERS

Pages

Jumaat, 29 Januari 2010

KARI TELUR


Salam pagi Jumaat

Menu kegemaran saya dari kecil lagi , dulu mak saya memang masak menu kari tiap-tiap hari sebab abah saya hanya berselera makan kalau ada kari . Kadang ada ikan goreng dan menu sayur tumis simple aje pun messti ada , hmmmmm sedap sangat...



Cara masak kari telur ini sama ja macam masak kari ayam , mudah saja cuma telur perlu la direbus dulu dan dikelar-kelar sekelilingnya dan bila kuah kari dah masak dan ubi kentang sudah empuk baru la dimasukkan telur ni serta di biar sekejap saja bila telur dan sebati dengan kuah terus ditutup api dapur.

4 ulasan:

  1. salam
    sedapnya kari telur hehe
    boleh x kalau saya nak resipi?

    saya ni baru setahun jagung belajar masak (saya student - laki), duduk umah sewa ngan kawan2 sumer laki, tu yg kene struggle skit nak masak tu haha

    saya dah bnyk kali try masak kari, belum pernah lg dpt rasa cam yg mak masak, ceh wah...tu nak tengok perlbagai resipi tu :)

    ni email saya

    shakeyin710@yahoo.com

    kalau x, nnti saya dtg lagi blog ni

    harap dapat ilmu masak kari telur skit dari puan hehe

    BalasPadam
  2. akak..
    dapnya..
    bru baca n tgk gmbr pon dah tliur..
    if mkn lg r...
    hmmm...
    yana suka...
    untung husband akak..anak2 akak jg...
    dpt mummypndi msk...
    4'm yana

    e-mail:dyana_dg90@yahoo.com
    add lah saya dlm facebook..
    huhuu

    BalasPadam
  3. salam,
    nampak sedapnya gulai telur ni..nak resepi jugak boleh x?

    klu leh send kat email ni ya kak..

    fiezah_hfzh@yahoo.com

    BalasPadam
  4. Salam sis Nannie..

    Boleh dapatkan resepi curry telur nie? Menyelerakan!!

    lovegodiva@ymail.com

    BalasPadam