MY DEAR FOLLOWERS

Pages

Rabu, 6 Januari 2010

PIZZA CENDAWAN


Hari ni untuk lunch saya masak pizza cendawan tiram , mula-mula tu saya cari cendawan butang yg dalam tin rupanya dah habis dalam simpanan saya dan saya tengok dlm fridge ada cendawan tiram so jadi la pizza cendawan tiram bersama ayam deli ( kepingan ayam bolongna) . Dah lama juga saya tak masak pizza guna tray bulat ni selalu saya masak mini pizza , untuk doh pizza saya guna resepi dari blog Ah Mat Gebu yang memang mesti jadi punya.


Topping pizza ni macam cendawan dan ayam bologna ni saya tumis goreng dulu campur dengan italian herbs . chicken seasoning sikit dan baru saya taburkan atas doh pizza , lepas tu saya letak cili capsicum , tomato , monzarella dan chedder cheese dan saya bakar selama 25-30 minit dengan subu 180 darjah celcius tapi oven kena pre-heat dulu kejap...


Hmmmm sedapnya pizza yang penuh dengan cheese ni , seronok tengok anak-anak saya makan puas hati mereka makan kalau kat restoran pizza 2 tray pizza ni dah berapa la harganya saya masak sendiri modal baru dalam rm 25 dan lagi saya puas hati sebab masak sendiri .



Pizza yang dah siap untuk dibakar...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan