MY DEAR FOLLOWERS

Pages

Jumaat, 12 November 2010

PUDING ROTI

Hmm sedapnya puding roti ni...
Petang ni saya cuba masak puding roti ni yang sangat mudah nak dimasak . Hasilnya memang la sedap sangat resepi puding roti ni saya dapat dari Myresipi.com , anak-anak saya suka sangat makan puding roti ni so lepas ni boleh la buat lagi...
Saya tak buat sos kastard dan makan macam tu saja pun dah sedap sangat hmmm yummy . Saya memang biarkan pemukaan atas puding roti ni garing sikit .

Bahan A:

500 ml susu segar/fresh milk
9 keping roti putih

Bahan B:
4 sudu besar gula halus
4 sudu besar butter
2 biji telur ayam
1 sudu teh esen vanilla
1 sudu besar tepung jagung

Bahan C:
2 sudu besar kismis hitam

SOS KASTAD
1 tin susu cair
2 s/b tepungkastad
2 s/b gula

Cara memasak :

1. Susun roti dalam loyang atau bekas yang sesuai dan rendam dalam susu 1/2 jam
2. Kacau dan gaul rata bahan B.
3. Masukkan kismis dan tuangkan kedalam loyang.
4. Bakar dalam suhu 180'C selama 30 minit/masak.
5. Gaulkan bahan sos kastad dan masakkan diatas api yg sederhana sebentar.
6. Tuangkan sos diatas puding semasa men
ghidang.

2 ulasan: