MY DEAR FOLLOWERS

Pages

Khamis, 16 April 2009

BERCUTI KE MELAKA

Pada 3-5 April yang sudah saya dan family pergi ke Pantai Pengkalan Balak untuk bercuti , memang best resort dimana kami tinggal terletak di dalam kawasan kampung tradisional masyarakat melayu Melaka. Suasana yang relek dan tenang kampung Pengkalan Balak dan desiran ombak memang mendamaikan hati dan diri saya yang kadang-kadang dah boring juga hidup di tengah bandar ni. Kami duduk sana selama 3 hari 2 malam. Selalunya bila berjalan atau bercuti kemana pun saya dan suami suka nak cuba makan makanan tradisional yang ada kat tempat tu , macam kat pantai Pengkalan Balak ni kami pegi cari restoran makanan laut la.

Lepas maghrib kami keluar untuk makan malam dan kami singgah je ada satu restoran yang terletak betul-betul di jalan masuk ke pantai ni tapi nama restoran ni saya dah lupa. Restoran ni buka masa malam saja dan menyediakan banyak pilihan menu makanan.

Yang best tentang restoran ni sebab lokasinya terletak betul-betul tepi pantai jadi bila makan boleh dengar desiran ombak tu yang saya suka sangat . Suasananya relek je dan ada live band lagi kat restoran ni boleh tahan juga, lepas tu pengunjung boleh berkaraoke.


Pilihan ikan fresh meamang banyak dan malam tu saya pilih ikan siakap masak 3 rasa , sotong goreng tepung , tomyam , sayur kailan ikan masin dan telur dadar. Rasa masakan boleh tahan sedap terutama tomyamnya. Saya order juga sotong kangkung ok la juga rasanya. Puas hati makan malam tu sebab harganya murah dan kami memang kenyang betul. Lepas makan kami lepak kejap di tepi pantai bila hujan renyai-renyai turun baru kami balik ke resort.


Anak-anak saya yang sentiasa happy kalau dapat bercuti ke kawasan tepi pantai , malam tu Aisyah nak makan roti canai je dan Adlina pula makan nasi dengan telur dadar . Memang best holiday kami kali ni mungkin lain kali kami akan pegi lagi ke pantai Pengkalan Balak , saya masih teringat lagi suasana kampung yang damai dan tenang , best laa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan