MY DEAR FOLLOWERS

Pages

Sabtu, 29 Januari 2011

Cupcake Upin dan Ipin untuk Adlina

Salam pagi Sabtu hari ni mula la cuti sekolah seminggu ya , ke mana kita mesti ada yang dah sampai kampung malam tadi hehe . Saya hanya di rumah sebab raya cina ni baru ada family gathering .

Cup cake ni saya buat untuk birthday Adlina baru-baru ni . Saya guna resepi butter cake dan untuk nak hias cake saya guna bacuhan krimwell serta edible image . Hiasan kek yang saya buat ni simple je dan hasilnya sangat memuaskan yang penting Adlina suka sangat..

Birthday girl Adlina dengan Adam dan kak Aisyah..

Ini la cup cake untuk birthday Adlina, dia suka sangat..

Upin & Ipin

Simple cup cake decorations..

Saya guna perisa strawberry untuk icing decoration ni..


Cup cake yang dah disapu bancuhan krimwell dan saya letak sugar/edible image Upin & Ipin . Kartun Upin & Ipin memang la favorite Adlina dan si kecil Adam , kiranya suka sangat dan rasanya ada dekat 20 kali dah Adam dan Adlina dok ulang tengok movie Upin & Ipin sampai boleh hafal dialog la hehe..

Dah ready ni , dekat setahun saya tak pegang piping bag ni nasib la masih ingat caranya nak pasang nozel dan skill nak hias kek masih maintain hehehe

Proses nak bagi cantik cup cake , anak-anak pun sama join tengok mama in action dan Aisyah cakap dia nak cuba nanti la saya nak ajar Aisyah teknik nak bancuh krimwell atau butter cream dan cara-cara nak hias kek lepas tu boleh ajar Adlina pula..

Best juga sekali-sekala bila dapat deco kek guna cream ni kalau buka untuk ambil tempahan cupcake dari pelanggan ok gak kan hehe

6 ulasan:

  1. yummy2..comelnya....geram sgt nak makan...hehehe

    BalasPadam
  2. Salam akak, actually sy search kat google ttg edible image, trus tjmp blog akak...nk tny akak skit, edible image tu bleh terus letak atas buttercream ke?sy penah wat camtu atas kek, tp bila nk potong kek, kena potong elok2 sbb edible image tu x cair pun..ke mmg edible image tu x cair atas kek?

    BalasPadam
  3. to cik as, mmg cute dan sedap butter cake ni.

    To Norul, betul tu comel senang anak2 nak pegang.

    To Inabu, TQ singgah blog akak ya . ya boleh terus letak atas buttercream n mmg edible image ni tak cair kena potong elok2

    BalasPadam
  4. huhu tak penah try buat kek lg...sdpnye nmpak!!

    BalasPadam
  5. comel..mesti sedap..
    nk tanya boelh x? kt ner nk beli sugar paper ni erk

    BalasPadam